Hoppa till huvudinnehåll
Logo Nationella centret för utbildningsutvärdering (Karvi)

Huvudmenyn

  • Aktuellt
    • Nyheter
    • Evenemang
    • Blogg
    • Ståndpunkter och utlåtanden
    • Policy briefar
    • Nyhetsbrev
    • Inspelningar av webbinarier
  • Publikationer
  • Utvärderingar
    • Småbarnspedagogik
      • Grunder och rekommendationer för utvärdering av småbarnspedagogikens kvalitet
      • Ett digitalt kvalitetsutvärderingssystem Valssi
        • Valssis bakgrund och utveckling
        • Utbildnings- och stödmaterial
        • Utvärderingsverktyg
        • Utvärderingsnätverket för småbarnspedagogiken
        • Pilotprojekt för det samiska utvärderingsverktyget för småbarnspedagogik
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Utvärderingen av mobbningsförebyggande arbete och stöd för barns sociala och emotionella färdigheter inom småbarnspedagogiken (2023-2024)
          • Miten menetelmät voivat hakea mukaan arviointiin?
        • Nuläget i fråga om kvalitetshanteringen inom småbarnspedagogiken (2025-2026)
        • Utvärdering av småbarnspedagogiken för treåriga och yngre barn (2026-2027)
      • Årskalender för datainsamlingar inom småbarnspedagogik
    • Förskoleundervisning och grundläggande utbildning
      • Kommande utvärderingar
      • En utvärdering av lärresultat steg för steg
      • Utvärderingar av lärresultat
        • A-engelska, årskurs 7
        • Utvärdering av lärresultat i modersmål och litteratur i slutskedet av den grundläggande utbildningen
        • A-engelska, årskurs 9
        • A-finska, åk 9
        • Matematik, åk 9
        • Longitudinell utvärdering av lärresultaten, årskurs 1–9
          • Usein kysytyt kysymykset
        • Svenska (A-och B-ruotsi), årskurs 9
        • Småskalig longitudinell utvärdering i svenska som modersmål från slutet av grundskolan till slutet av gymnasiet
        • Utvärderingar av lärresultat under åren 2014–2015
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Pedagogiskt ledarskap
        • Differentiering inom den grundläggande utbildningen (2022–2024)
        • Utvärdering av de nya formerna av studiehandledning 2022–2024
        • Utvecklande utvärdering inom åtgärdsprogrammet för att stärka skolgångsfärdigheterna hos elever med invandrarbakgrund (KIEPPI)
        • Mapping of Longitudinal data of Inequalities in Education (MapIE)
        • Social samhörighet – Forskningsprojekt
        • Utvärdering av införandet av läroplansgrunderna för förskoleundervisningen och den grundläggande utbildningen
        • Utvärdering av Finlandsmodellen för hobbyverksamhet
        • Utvärdering av metoder som förebygger mobbning och ökar välbefinnande och arbetsro
          • Information om ansökning, hösten 2021
        • Utbildningsvägar för invandrare
        • Genomförande av de kulturella och sociala rättigheterna för barn som bor i landsbygds- och skärgårdsområden vid förändringar i skolnätet och hur nedläggning av grundskolor påverkar regionens livskraft
        • Kartläggning av nuläget inom kvalitetshanteringen i grundskolan
        • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling
        • Utvärdering av pilotprojektet distansundervisning i de samiska språken (2021–2022)
        • Kön och lärresultat – en utredning av orsaker och bakgrund till skillnader i lärresultat (2020–2021)
        • Utvärdering av engagerande arbete i skolgemenskapen
        • Förberedande undervisning och undervisning i eget modersmål (VOMA-utvärderingen)
      • Resultat i svenskspråkiga skolor
        • Finska
        • Matematik
        • Modersmål och litteratur
      • Digital utvärdering av lärresultat
        • DigiOTA-projektet
    • Gymnasieutbildning
      • Kommande utvärderingar
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Pedagogiskt ledarskap
        • Utvärdering av timfördelningsförsöket i gymnasiet
        • Utvärderingen av gymnasiereformen (LUKA)
        • Utvärdering av de nya formerna av studiehandledning 2022–2024
        • Studerandes utveckling till aktiva och kritiska medborgare på andra stadiet
        • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling
    • Yrkesutbildning
      • Årsklocka för utvärderingar av yrkesutbildning
      • Utvärderingar av lärresultat
        • Utvärdering av lärresultat inom yrkesutbildning 2021-2025
        • Utvärdering av grundexamen i affärsverksamhet, yrkesexamen i arbete som teamledare och specialyrkesexamen i ledarskap och företagsledning
        • Ett pilotförsök i grundexamina i logistik och inom social- och hälsovårdsbranschen samt i yrkesexamen inom transportbranschen
        • Grund- och yrkesexamen inom säkerhetsbranschen
        • Grund- och yrkesexamen inom träindustrin
        • Grundexamen i natur och miljö och yrkesexamen inom naturbranschen
        • Grundexamen inom maskin- och produktionsteknik och yrkes- och specialyrkesexamen i produktionsteknik
        • Utvärderingen av lärresultaten inom el- och automationsbranschen
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Pedagogiskt ledarskap
        • Sysselsättningen efter yrkesutbildning
        • Särskilt stöd inom yrkesutbildningen
        • Utvärdering av försöket med verksamhetsstyrning inom yrkesutbildningen
        • Utvärdering av utbildningar inom småbarnspedagogik
        • Förhållandet mellan yrkesutbildningens kunnande och yrkeshögskolestudiernas krav
        • Utvärdering av examenssystemet för yrkesutbildning och utvecklingen av examenssystemet
        • Utbildningssystemets förmåga att svara på utmaningar för kontinuerligt lärande vid plötsliga strukturomvandlingar
        • Utbildningsvägar för invandrare
        • Utvärdering av utbildningen inom sjöfart 2020–2022
        • Yrkesprovsverksamhetens kvalitet och kunnande som påvisats i yrkesproven
        • Utvärdering av de nya formerna av studiehandledning 2022–2024
        • Studerandes utveckling till aktiva och kritiska medborgare på andra stadiet
        • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling
        • Lärande i arbetslivet och samarbete med det inom yrkesutbildningen
        • Förverkligande av individuella studievägar inom yrkesutbildningen
      • Utvärdering av kvalitetshantering och stöd till utbildningsanordnarna
        • Utvärdering av kvalitetsledningssystem hos anordnare av yrkesutbildning 2022
        • Utvärdering av yrkesutbildningsanordnarnas kvalitetsledningssystem 2015
        • Stöd för yrkesutbildningsanordnarna i kvalitetshantering och utvärdering
      • Sammanfattningar av de centrala resultaten av utvärderingarna inom yrkesutbildningen
    • Högre utbildning
      • 4:e omgången: Planeringen av utvärderingsmodellen
      • Auditeringar av högskolor 2018–2024
        • Auditering av Ljubljana universitetet 2023-2024
        • Auditering av Aalto universitetet 2023
        • Auditering av Åbo Akademi 2022
        • Auditering av Centria-ammattikorkeakoulu 2023
        • Auditering av Universitetet i Graz 2021
        • Auditering av Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 2023
        • Auditering av Hämeen ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Hanken Svenska handelshögskolan 2023
        • Auditering av Helsingfors universitet 2022
        • Humanistisen ammattikorkeakoulun auditointi 2024
        • Auditering av Östra Finlands universitet 2022
        • Auditering av Jyväskylän ammattikorkeakoulu 2019
        • Auditering av Jyväskylä universitet 2021
        • Auditering av Kajaanin ammattikorkeakoulu 2021
        • Auditering av Karelia-ammattikorkeakoulu
        • Auditering av LAB-ammattikorkeakoulu 2024
        • Auditering av Lapin ammattikorkeakoulu 2023
        • Auditering av Lapplands universitet 2022
        • Auditering av Laurea-ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av LUT-universitetet 2021
        • Auditering av Försvarshögskolan 2023
        • Auditering av Metropolia Ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Oulun ammattikorkeakoulu 2024
        • Auditering av Uleåborgs universitet 2023
        • Auditering av Polisyrkeshögskolan 2023
        • Auditering av Satakunnan ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Savonia-ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Seinäjoen ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Konstuniversitetet 2024
        • Auditering av Tampereen ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Tampere universitetet 2023
        • Auditering av Turun ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Vasa universitet 2024
        • Auditering av Åbo universitet 2023
        • Auditering av Vasa yrkeshögskola 2021
        • Auditering av Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu 2021
        • Auditering av Yrkeshögskolan Arcada 2023
        • Auditering av Yrkeshögskolan Novia 2019
        • Tidtabell för auditeringar av högskolor 2018–2024
      • Auditeringsregister för högskolor
      • Excellence-kvalitetsstämpel
        • Högskolor belönade med Excellence-kvalitetsstämpel
      • Anmärkningsförfarande och besvärsförfarande för auditeringar
      • Auditeringar av kvalitetssystem 2012–2018
      • Utvärderingar av utbildningsområden
        • Utvärdering av högre utbildning inom bioekonomi
        • Utvärdering av naturvetenskaplig utbildning
        • Utvärdering av utbildningsområden: humaniora, ekonomi och företagsekonomi, teknik och samhällsvetenskaper
        • Utvärdering av grundutbildningen i medicin
        • Utvärdering av utbildningen inom sjöfart 2020–2022
        • Utvärdering av högre utbildning inom juridik
        • Utvärdering av högre utbildning inom social- och hälsoområdet
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Förhållandet mellan yrkesutbildningens kunnande och yrkeshögskolestudiernas krav
        • Högskolepedagogikens nuläge och utveckling -utvärdering
        • Utvärdering av spetsprojekten för högskoleutbildningen 2017–2022
        • Utvärdering av utbildningar inom småbarnspedagogik
        • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling
        • IIEP-UNESCO -projektet: Flexibla studievägar inom högre utbildning
        • Invandrare i högre utbildning
        • Utbildningssystemets förmåga att svara på utmaningar för kontinuerligt lärande vid plötsliga strukturomvandlingar
      • Utvärderingar av utbildningsprogram inom teknik
      • Extern utvärdering
        • ENQA extern utvärdering 2021–2022
        • ENQA:s externa utvärdering 2016–2017
      • Kvalitetsseminarier för högskolor
      • Quality Assurance Fit for the Future QA-FIT-projektet
    • Fritt bildningsarbete
      • Utvärdering av det fria bildningsarbetets genomslag och tillgänglighet i samhället (2025–2026)
      • Utvärdering av de nya formerna av studiehandledning 2022–2024
      • Utvärdering av utbildning för grundläggande litteracitet för invandrare 2022
      • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling 2020–2021
    • Grundläggande konstundervisning
  • Om oss
    • Plan för utbildningsutvärderingarna under 2024–2027
      • Plan för utbildningsutvärderingarna under 2020–2023
        • Information om NCU:s tyngdpunkter
    • Vår strategi
    • Information om utvärderingar
      • Utvecklande utvärdering
      • Användning av utvärderingsmaterial i forskning
      • NCU:s begrepp för utvärdering och kvalitetshantering
    • Avgiftsbelagda utvärderingstjänster
    • NCU:s organisation
      • Utvärderingsrådet
      • Sektionen för utvärdering av högskolorna
    • Utveckling av vår verksamhet
    • Jobba hos oss
    • För studerande
    • Stöd för kvalitetshantering
  • Kontakt
    • Faktureringsinformation
    • För medier
    • Ställ frågor och ge respons
  • fi - suomeksi
  • sv - på svenska
  • en - in English
Sök

Länkstig

  1. Hem
  2. Publikationer
  3. Auditering av Tammerfors universitet…

Auditering av Tammerfors universitet 2015

20.4.2015
Utvärderingsrapport Auditeringsrapport Högre utbildning

Auditering av Tammerfors universitet 2015

Huttunen, J., Artukka, T., Hildén, K., Järvinen M-R., Rasku-Puttonen, H., Saarilammi, M-L. & Kajaste, M.
2015
finska
KARVI_1115 (pdf, 1.23 MB) Ladda ned
Sammandrag_1115 (pdf, 33 KB) Ladda ned
Tillbaka till toppen
Logo Nationella centret för utbildningsutvärdering (Karvi)
  • Hem
  • Aktuellt
  • Publikationer
  • Utvärderingar
  • Om oss
  • Kontakt
  • Småbarns­pedagogik
  • Förskoleundervisning och grundläggande utbildning
  • Gymnasie­utbildning
  • Yrkes­utbildning
  • Högre utbildning
  • Fritt bildningsarbete
  • Grundläggande konstundervisning
Nationella centret för utbildningsutvärdering (NCU) PB 380 (Hagnäskajen 6), 00531 HELSINGFORS
Hannikaisenkatu 47 (våning 1), 40100 JYVÄSKYLÄ
kirjaamo@karvi.fi
029 533 5500
  • Facebook Facebook
  • LinkedIn LinkedIn
  • Instagram Instagram
  • Bluesky Bluesky
  • YouTube YouTube
  • Dataskydd
  • © Karvi 2025