Hoppa till huvudinnehåll
Logo Nationella centret för utbildningsutvärdering (Karvi)

Huvudmenyn

  • Aktuellt
    • Nyheter
    • Evenemang
    • Blogg
    • Ståndpunkter och utlåtanden
    • Policy briefar
    • Nyhetsbrev
    • Inspelningar av webbinarier
  • Publikationer
  • Utvärderingar
    • Småbarnspedagogik
      • Grunder och rekommendationer för utvärdering av småbarnspedagogikens kvalitet
      • Ett digitalt kvalitetsutvärderingssystem Valssi
        • Valssis bakgrund och utveckling
        • Utbildnings- och stödmaterial
        • Utvärderingsverktyg
        • Utvärderingsnätverket för småbarnspedagogiken
        • Pilotprojekt för det samiska utvärderingsverktyget för småbarnspedagogik
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Utvärderingen av mobbningsförebyggande arbete och stöd för barns sociala och emotionella färdigheter inom småbarnspedagogiken (2023-2024)
          • Miten menetelmät voivat hakea mukaan arviointiin?
        • Nuläget i fråga om kvalitetshanteringen inom småbarnspedagogiken (2025-2026)
        • Utvärdering av småbarnspedagogiken för treåriga och yngre barn (2026-2027)
      • Årskalender för datainsamlingar inom småbarnspedagogik
    • Förskoleundervisning och grundläggande utbildning
      • Kommande utvärderingar
      • En utvärdering av lärresultat steg för steg
      • Utvärderingar av lärresultat
        • A-engelska, årskurs 7
        • Utvärdering av lärresultat i modersmål och litteratur i slutskedet av den grundläggande utbildningen
        • A-engelska, årskurs 9
        • A-finska, åk 9
        • Matematik, åk 9
        • Longitudinell utvärdering av lärresultaten, årskurs 1–9
          • Usein kysytyt kysymykset
        • Svenska (A-och B-ruotsi), årskurs 9
        • Småskalig longitudinell utvärdering i svenska som modersmål från slutet av grundskolan till slutet av gymnasiet
        • Utvärderingar av lärresultat under åren 2014–2015
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Pedagogiskt ledarskap
        • Differentiering inom den grundläggande utbildningen (2022–2024)
        • Utvärdering av de nya formerna av studiehandledning 2022–2024
        • Utvecklande utvärdering inom åtgärdsprogrammet för att stärka skolgångsfärdigheterna hos elever med invandrarbakgrund (KIEPPI)
        • Mapping of Longitudinal data of Inequalities in Education (MapIE)
        • Social samhörighet – Forskningsprojekt
        • Utvärdering av införandet av läroplansgrunderna för förskoleundervisningen och den grundläggande utbildningen
        • Utvärdering av Finlandsmodellen för hobbyverksamhet
        • Utvärdering av metoder som förebygger mobbning och ökar välbefinnande och arbetsro
          • Information om ansökning, hösten 2021
        • Utbildningsvägar för invandrare
        • Genomförande av de kulturella och sociala rättigheterna för barn som bor i landsbygds- och skärgårdsområden vid förändringar i skolnätet och hur nedläggning av grundskolor påverkar regionens livskraft
        • Kartläggning av nuläget inom kvalitetshanteringen i grundskolan
        • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling
        • Utvärdering av pilotprojektet distansundervisning i de samiska språken (2021–2022)
        • Kön och lärresultat – en utredning av orsaker och bakgrund till skillnader i lärresultat (2020–2021)
        • Utvärdering av engagerande arbete i skolgemenskapen
        • Förberedande undervisning och undervisning i eget modersmål (VOMA-utvärderingen)
      • Resultat i svenskspråkiga skolor
        • Finska
        • Matematik
        • Modersmål och litteratur
      • Digital utvärdering av lärresultat
        • DigiOTA-projektet
    • Gymnasieutbildning
      • Kommande utvärderingar
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Pedagogiskt ledarskap
        • Utvärdering av timfördelningsförsöket i gymnasiet
        • Utvärderingen av gymnasiereformen (LUKA)
        • Utvärdering av de nya formerna av studiehandledning 2022–2024
        • Studerandes utveckling till aktiva och kritiska medborgare på andra stadiet
        • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling
    • Yrkesutbildning
      • Årsklocka för utvärderingar av yrkesutbildning
      • Utvärderingar av lärresultat
        • Utvärdering av lärresultat inom yrkesutbildning 2021-2025
        • Utvärdering av grundexamen i affärsverksamhet, yrkesexamen i arbete som teamledare och specialyrkesexamen i ledarskap och företagsledning
        • Ett pilotförsök i grundexamina i logistik och inom social- och hälsovårdsbranschen samt i yrkesexamen inom transportbranschen
        • Grund- och yrkesexamen inom säkerhetsbranschen
        • Grund- och yrkesexamen inom träindustrin
        • Grundexamen i natur och miljö och yrkesexamen inom naturbranschen
        • Grundexamen inom maskin- och produktionsteknik och yrkes- och specialyrkesexamen i produktionsteknik
        • Utvärderingen av lärresultaten inom el- och automationsbranschen
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Pedagogiskt ledarskap
        • Sysselsättningen efter yrkesutbildning
        • Särskilt stöd inom yrkesutbildningen
        • Utvärdering av försöket med verksamhetsstyrning inom yrkesutbildningen
        • Utvärdering av utbildningar inom småbarnspedagogik
        • Förhållandet mellan yrkesutbildningens kunnande och yrkeshögskolestudiernas krav
        • Utvärdering av examenssystemet för yrkesutbildning och utvecklingen av examenssystemet
        • Utbildningssystemets förmåga att svara på utmaningar för kontinuerligt lärande vid plötsliga strukturomvandlingar
        • Utbildningsvägar för invandrare
        • Utvärdering av utbildningen inom sjöfart 2020–2022
        • Yrkesprovsverksamhetens kvalitet och kunnande som påvisats i yrkesproven
        • Utvärdering av de nya formerna av studiehandledning 2022–2024
        • Studerandes utveckling till aktiva och kritiska medborgare på andra stadiet
        • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling
        • Lärande i arbetslivet och samarbete med det inom yrkesutbildningen
        • Förverkligande av individuella studievägar inom yrkesutbildningen
      • Utvärdering av kvalitetshantering och stöd till utbildningsanordnarna
        • Utvärdering av kvalitetsledningssystem hos anordnare av yrkesutbildning 2022
        • Utvärdering av yrkesutbildningsanordnarnas kvalitetsledningssystem 2015
        • Stöd för yrkesutbildningsanordnarna i kvalitetshantering och utvärdering
      • Sammanfattningar av de centrala resultaten av utvärderingarna inom yrkesutbildningen
    • Högre utbildning
      • 4:e omgången: Planeringen av utvärderingsmodellen
      • Auditeringar av högskolor 2018–2024
        • Auditering av Ljubljana universitetet 2023-2024
        • Auditering av Aalto universitetet 2023
        • Auditering av Åbo Akademi 2022
        • Auditering av Centria-ammattikorkeakoulu 2023
        • Auditering av Universitetet i Graz 2021
        • Auditering av Haaga-Helia ammattikorkeakoulu 2023
        • Auditering av Hämeen ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Hanken Svenska handelshögskolan 2023
        • Auditering av Helsingfors universitet 2022
        • Humanistisen ammattikorkeakoulun auditointi 2024
        • Auditering av Östra Finlands universitet 2022
        • Auditering av Jyväskylän ammattikorkeakoulu 2019
        • Auditering av Jyväskylä universitet 2021
        • Auditering av Kajaanin ammattikorkeakoulu 2021
        • Auditering av Karelia-ammattikorkeakoulu
        • Auditering av LAB-ammattikorkeakoulu 2024
        • Auditering av Lapin ammattikorkeakoulu 2023
        • Auditering av Lapplands universitet 2022
        • Auditering av Laurea-ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av LUT-universitetet 2021
        • Auditering av Försvarshögskolan 2023
        • Auditering av Metropolia Ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Oulun ammattikorkeakoulu 2024
        • Auditering av Uleåborgs universitet 2023
        • Auditering av Polisyrkeshögskolan 2023
        • Auditering av Satakunnan ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Savonia-ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Seinäjoen ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Konstuniversitetet 2024
        • Auditering av Tampereen ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Tampere universitetet 2023
        • Auditering av Turun ammattikorkeakoulu 2022
        • Auditering av Vasa universitet 2024
        • Auditering av Åbo universitet 2023
        • Auditering av Vasa yrkeshögskola 2021
        • Auditering av Kaakkois-Suomen ammattikorkeakoulu 2021
        • Auditering av Yrkeshögskolan Arcada 2023
        • Auditering av Yrkeshögskolan Novia 2019
        • Tidtabell för auditeringar av högskolor 2018–2024
      • Auditeringsregister för högskolor
      • Excellence-kvalitetsstämpel
        • Högskolor belönade med Excellence-kvalitetsstämpel
      • Anmärkningsförfarande och besvärsförfarande för auditeringar
      • Auditeringar av kvalitetssystem 2012–2018
      • Utvärderingar av utbildningsområden
        • Utvärdering av högre utbildning inom bioekonomi
        • Utvärdering av naturvetenskaplig utbildning
        • Utvärdering av utbildningsområden: humaniora, ekonomi och företagsekonomi, teknik och samhällsvetenskaper
        • Utvärdering av grundutbildningen i medicin
        • Utvärdering av utbildningen inom sjöfart 2020–2022
        • Utvärdering av högre utbildning inom juridik
        • Utvärdering av högre utbildning inom social- och hälsoområdet
      • Tema- och systemutvärderingar
        • Förhållandet mellan yrkesutbildningens kunnande och yrkeshögskolestudiernas krav
        • Högskolepedagogikens nuläge och utveckling -utvärdering
        • Utvärdering av spetsprojekten för högskoleutbildningen 2017–2022
        • Utvärdering av utbildningar inom småbarnspedagogik
        • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling
        • IIEP-UNESCO -projektet: Flexibla studievägar inom högre utbildning
        • Invandrare i högre utbildning
        • Utbildningssystemets förmåga att svara på utmaningar för kontinuerligt lärande vid plötsliga strukturomvandlingar
      • Utvärderingar av utbildningsprogram inom teknik
      • Extern utvärdering
        • ENQA extern utvärdering 2021–2022
        • ENQA:s externa utvärdering 2016–2017
      • Kvalitetsseminarier för högskolor
      • Quality Assurance Fit for the Future QA-FIT-projektet
    • Fritt bildningsarbete
      • Utvärdering av det fria bildningsarbetets genomslag och tillgänglighet i samhället (2025–2026)
      • Utvärdering av de nya formerna av studiehandledning 2022–2024
      • Utvärdering av utbildning för grundläggande litteracitet för invandrare 2022
      • Effekterna av exceptionella undervisningsarrangemang på förverkligandet av jämlikhet och likabehandling 2020–2021
    • Grundläggande konstundervisning
  • Om oss
    • Plan för utbildningsutvärderingarna under 2024–2027
      • Plan för utbildningsutvärderingarna under 2020–2023
        • Information om NCU:s tyngdpunkter
    • Vår strategi
    • Information om utvärderingar
      • Utvecklande utvärdering
      • Användning av utvärderingsmaterial i forskning
      • NCU:s begrepp för utvärdering och kvalitetshantering
    • Avgiftsbelagda utvärderingstjänster
    • NCU:s organisation
      • Utvärderingsrådet
      • Sektionen för utvärdering av högskolorna
    • Utveckling av vår verksamhet
    • Jobba hos oss
    • För studerande
    • Stöd för kvalitetshantering
  • Kontakt
    • Faktureringsinformation
    • För medier
    • Ställ frågor och ge respons
  • fi - suomeksi
  • sv - på svenska
  • en - in English
Sök

Länkstig

  1. Hem
  2. Publikationer
  3. Auditering av Savonia…

Auditering av Savonia-ammattikorkeakoulu 2016

14.4.2016
Auditeringsrapport Högre utbildning

Auditering av Savonia-ammattikorkeakoulu 2016

Heikki Malinen, Pirjo Halonen, Merja Heino, Jani Mäntysaari, Mikko Vieltojärvi, Kirsi Hiltunen & Eerikki Vainio
2016
finska
KARVI_1816 (pdf, 2.27 MB) Ladda ned
Sammandrag_1816 (pdf, 30 KB) Ladda ned
Tillbaka till toppen
Logo Nationella centret för utbildningsutvärdering (Karvi)
  • Hem
  • Aktuellt
  • Publikationer
  • Utvärderingar
  • Om oss
  • Kontakt
  • Småbarns­pedagogik
  • Förskoleundervisning och grundläggande utbildning
  • Gymnasie­utbildning
  • Yrkes­utbildning
  • Högre utbildning
  • Fritt bildningsarbete
  • Grundläggande konstundervisning
Nationella centret för utbildningsutvärdering (NCU) PB 380 (Hagnäskajen 6), 00531 HELSINGFORS
Hannikaisenkatu 47 (våning 1), 40100 JYVÄSKYLÄ
kirjaamo@karvi.fi
029 533 5500
  • Facebook Facebook
  • LinkedIn LinkedIn
  • Instagram Instagram
  • Bluesky Bluesky
  • YouTube YouTube
  • Dataskydd
  • © Karvi 2025