Hyppää pääsisältöön
Logo Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (Karvi)

Päävalikko

  • Ajankohtaista
    • Uutiset
    • Tapahtumat
    • Blogi
    • Kannanotot ja lausunnot
    • Policy briefit
    • Uutiskirjeet
    • Webinaaritallenteet
    • Podcastit
  • Julkaisut
  • Arvioinnit
    • Varhaiskasvatus
      • Varhaiskasvatuksen laadun arvioinnin perusteet ja suositukset
      • Valssi – Varhaiskasvatuksen laadunarviointijärjestelmä
        • Yleistä tietoa Valssista
        • Koulutukset ja tukimateriaalit
        • Arviointityökalut
        • Varhaiskasvatuksen arviointiverkosto
        • Saamelaisen varhaiskasvatuksen arviointityökalun pilotti
      • Teema- ja järjestelmäarvioinnit
        • Arviointi kiusaamisen vastaisesta toiminnasta sekä lasten tunne- ja vuorovaikutustaitojen tukemisesta varhaiskasvatuksessa (2023-2024)
          • Miten menetelmät voivat hakea mukaan arviointiin?
        • Varhaiskasvatuksen laadunhallinnan nykytilan arviointi (2025-2026)
        • Kolmevuotiaiden ja sitä nuorempien lasten varhaiskasvatuksen toteutumisen arviointi (2026-2027)
      • Varhaiskasvatuksen tiedonkeruiden vuosikello
    • Esi- ja perusopetus
      • Tulevat tiedonkeruut
      • Oppimistulosarviointien prosessikaavio
      • Oppimistulosten arvioinnit
        • A-englanti, 7. lk
        • A-englanti, 9. lk.
        • A-finska, 9. luokka
        • Matematiikka, 9. lk
        • Perusopetuksen oppimistulosten pitkittäisarviointi, 1.–9. lk
          • Usein kysytyt kysymykset
        • Ruotsi (A- ja B1-oppimäärä), 9. lk
        • Suomen kieli ja kirjallisuus perusopetuksen päättövaiheessa, 9. lk
        • Äidinkielen pieni pitkittäisarviointi perusopetuksen päätöstä lukion päättöön
        • Perusopetuksen oppimistulosten arvioinnit 2014–2015
      • Teema- ja järjestelmäarvioinnit
        • Pedagoginen johtaminen
        • Eriyttäminen perusopetuksessa (2022-2024)
        • Opinto-ohjauksen uusia muotoja koskeva arviointi (OHJA) 2022-2024
        • Kehittävä arviointi maahanmuuttotaustaisten oppilaiden koulunkäyntivalmiuksia tukevassa toimenpideohjelmassa
        • Mapping of Longitudinal data of Inequalities in Education (MapIE)
        • Sosiaalinen yhteenkuuluvuus -tutkimushanke
        • Esi- ja perusopetuksen opetussuunnitelmien perusteiden toimeenpanon arviointi (OPS-arviointi 2016–2020)
        • Harrastamisen Suomen mallin arviointi (2022–2023)
        • Kiusaamista ehkäisevien sekä hyvinvointia ja työrauhaa parantavien menetelmien arviointi
          • Lisätietoa hakuvaiheesta syksyllä 2021
        • Maahanmuuttajien koulutuspolut
        • Maaseutu- ja saaristoalueilla asuvien lasten sivistyksellisten ja sosiaalisten oikeuksien toteutuminen kouluverkon muutoksissa ja peruskoulujen lakkautusten vaikutukset alueiden elinvoimaan
        • Perusopetuksen laadunhallinnan nykytilan kartoitus
        • Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
        • Saamen kielten etäopetuspilotin toimintamallin arviointi (2021–2022)
          • Sámegielaid gáiddusoahpahus buorida sámeohppiid gielalaš vuoigatvuođaid
          • Sämikielâi káidusmáttááttâs pyereed sämiuáppei kielâlijd vuoigâdvuođâid
          • Sääʹmǩiõli ougglõsmättʼtõs pueʹrad sääʹmškooulniiʹǩǩi ǩiõlʼlaž vuõiggâdvuõđid
        • Selvitys sukupuolten välisten ja sisäisten oppimistuloserojen syistä ja taustoista (2020–2021)
        • Sitouttavan kouluyhteisötyön arviointi
        • Valmistava opetus ja oppilaan oman äidinkielen opetus (VOMA-arviointi)
        • Katsomusaineiden tiedonkeruu
      • Digitaalinen oppimistulosten arviointi
        • DigiOTA-hanke
    • Lukiokoulutus
      • Tulevat tiedonkeruut
      • Teema- ja järjestelmäarvioinnit
        • Pedagoginen johtaminen
        • Lukiokoulutuksen järjestämisen reunaehdot -arviointi
        • Lukion tuntijakokokeilun arviointi
        • Lukiouudistuksen arviointi (LUKA)
        • Opinto-ohjauksen uusia muotoja koskeva arviointi (OHJA) 2022-2024
        • Opiskelijoiden kasvu aktiivisiksi ja kriittisiksi kansalaisiksi toisella asteella
        • Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
    • Ammatillinen koulutus
      • Ammatillisen koulutuksen arviointien vuosikello
      • Oppimistulosten arvioinnit
        • Ammatillisen koulutuksen oppimistulosarvioinnit 2021-2025
        • Liiketoiminnan perustutkinnon, lähiesimiestyön ammattitutkinnon sekä johtamisen ja yritysjohtamisen erikoisammattitutkinnon arviointi
        • Kone- ja tuotantotekniikan perustutkinnon sekä tuotantotekniikan ammattitutkinnon ja erikoisammattitutkinnon arviointi
        • Luonto- ja ympäristöalan perustutkinnon ja luontoalan ammattitutkinnon arviointi
        • Pilotointi logistiikan ja sosiaali- ja terveysalan perustutkinnoissa sekä kuljetusalan ammattitutkinnossa
        • Puuteollisuuden perus- ja ammattitutkinnon arviointi
        • Sähkö- ja automaatioalan perustutkinnon, ammattitutkinnon ja erikoisammattitutkinnon arviointi
        • Turvallisuusalan perus- ja ammattitutkinnon arviointi
      • Teema- ja järjestelmäarvioinnit
        • Pedagoginen johtaminen
        • Ammatillisen koulutuksen erityisen tuen arviointi
        • Ammatillisen koulutuksen toiminnanohjauksen kokeilun arviointi
        • Työllistyminen ammatillisesta koulutuksesta
        • Varhaiskasvatuksen koulutusten arviointi
        • Ammatillisen koulutuksen tuottama osaaminen suhteessa ammattikorkeakouluopintojen vaatimuksiin
        • Arviointi ammatillisen koulutuksen tutkintojärjestelmästä ja sen kehittämisestä
        • Koulutusjärjestelmän kyky vastata jatkuvan oppimisen haasteisiin äkillisissä rakennemuutoksissa
        • Maahanmuuttajien koulutuspolut
        • Merenkulkualan koulutuksen arviointi 2020–2022
        • Näyttötoiminnan laatu ja näytöissä osoitettu osaaminen
        • Opinto-ohjauksen uusia muotoja koskeva arviointi (OHJA) 2022-2024
        • Opiskelijoiden kasvu aktiivisiksi ja kriittisiksi kansalaisiksi toisella asteella
        • Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
        • Työelämässä oppiminen ja työelämäyhteistyö ammatillisessa koulutuksessa
        • Yksilöllisten opintopolkujen toteutuminen ammatillisessa koulutuksessa
      • Laadunhallinnan arviointi ja tuki
        • Ammatillisen koulutuksen järjestäjien laadunhallintajärjestelmien arviointi 2022
        • Ammatillisen koulutuksen järjestäjien laadunhallintajärjestelmien arviointi 2015
        • Ammatillisen koulutuksen järjestäjien tukeminen laadunhallinnassa ja arvioinnissa
      • Yhteenvetoja ammatillisen koulutuksen arviointien tuloksista
    • Korkeakoulutus
      • 4. kierros: Korkeakoulujen arviointimallin suunnittelu
      • Korkeakoulujen auditoinnit 2018–2024
        • Ljubljanan yliopiston auditointi 2023-2024
        • Aalto-yliopiston auditointi 2023
        • Åbo Akademin auditointi 2022
        • Centria-ammattikorkeakoulun auditointi 2023
        • Grazin yliopiston auditointi 2021
        • Haaga-Helia ammattikorkeakoulun auditointi 2023
        • Hämeen ammattikorkeakoulun auditointi 2022
        • Hanken Svenska handelshögskolanin auditointi 2023
        • Helsingin yliopiston auditointi 2022
        • Humanistisen ammattikorkeakoulun auditointi 2024
        • Itä-Suomen yliopiston auditointi 2022
        • Jyväskylän ammattikorkeakoulun auditointi 2019
        • Jyväskylän yliopiston auditointi 2021
        • Kajaanin ammattikorkeakoulun auditointi 2021
        • Karelia-ammattikorkeakoulun auditointi 2023
        • LAB-ammattikorkeakoulun auditointi 2024
        • Lapin ammattikorkeakoulun auditointi 2023
        • Lapin yliopiston auditointi 2022
        • Laurea-ammattikorkeakoulun auditointi 2022
        • LUT-yliopiston auditointi 2021
        • Maanpuolustuskorkeakoulun auditointi 2023
        • Metropolia Ammattikorkeakoulun auditointi 2022
        • Oulun ammattikorkeakoulun auditointi 2024
        • Oulun yliopiston auditointi 2023
        • Poliisiammattikorkeakoulun auditointi 2023
        • Satakunnan ammattikorkeakoulun auditointi 2022
        • Savonia-ammattikorkeakoulun auditointi 2022
        • Seinäjoen ammattikorkeakoulun auditointi 2022
        • Taideyliopiston auditointi 2024
        • Tampereen ammattikorkeakoulun auditointi 2022
        • Tampereen yliopiston auditointi 2023
        • Turun ammattikorkeakoulun auditointi 2022
        • Turun yliopiston auditointi 2023
        • Vaasan yliopiston auditointi 2024
        • Vaasan ammattikorkeakoulun auditointi 2021
        • Xamk-ammattikorkeakoulun auditointi 2021
        • Yrkeshögskolan Arcadan auditointi 2023
        • Yrkeshögskolan Novian auditointi 2019
        • Korkeakoulujen auditointien aikataulu 2018-2024
        • Yhteenvetoa korkeakoulujen auditoinneista
      • Korkeakoulujen auditointirekisteri
      • Excellence-laatuleima
        • Excellence-laatuleiman saaneet korkeakoulut
      • Auditointien huomautus- ja valitusmenettelyt
      • Korkeakoulujen auditoinnit 2012–2018
        • Yhteenveto korkeakoulujen auditoinneista
      • Koulutusala-arvioinnit
        • Biotalousalan arviointi
        • Luonnontieteellisen koulutusalan arviointi
        • Koulutusala-arvioinnit: humanistinen ala, kauppatieteet ja liiketalous, tekniikka ja yhteiskuntatieteet
        • Lääketieteen peruskoulutuksen arviointi
        • Merenkulkualan koulutuksen arviointi 2020–2022
        • Oikeustieteellisen koulutusalan arviointi
        • Sosiaali- ja terveysalan korkeakoulutuksen arviointi
      • Teema- ja järjestelmäarvioinnit
        • Ammatillisen koulutuksen tuottama osaaminen suhteessa ammattikorkeakouluopintojen vaatimuksiin
        • Korkeakoulupedagogiikan tila ja uudistaminen -arviointi
        • Korkeakoulutuksen kärkihankkeiden 2017–2022 arviointi
        • Varhaiskasvatuksen koulutusten arviointi
        • IIEP-UNESCO -hanke: Joustavat opintopolut korkeakoulutuksessa 2018-2022
        • Koulutusjärjestelmän kyky vastata jatkuvan oppimisen haasteisiin äkillisissä rakennemuutoksissa
        • Maahanmuuttajat korkeakoulutuksessa
        • Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen
      • Tekniikan tutkinto-ohjelmien akkreditoinnit
        • Ohjeita ja lisätietoa akkreditoinnista kiinnostuneille korkeakouluille
        • Akkreditoitujen tutkinto-ohjelmien rekisteri
        • Tekniikan korkeakoulutuksen asiantuntijaryhmä
        • Huomautus- ja valitusmettelyt
      • Ulkoinen arviointi
        • ENQA:n ulkoinen arviointi 2021–2022
        • ENQA:n ulkoinen arviointi 2016–2017
      • Korkeakoulujen laatuseminaarit
        • Korkeakoulujen laatuseminaari 2024
        • Korkeakoulujen laatuseminaari 2023
        • Korkeakoulujen laatuseminaari 2022
        • Korkeakoulujen laatuseminaari 2021
        • Korkeakoulujen laatuseminaari 2020
        • Korkeakoulujen seuranta- ja kehittämisseminaari 2019
        • Korkeakoulujen laatujärjestelmien seuranta- ja kehittämisseminaari 2018
      • Quality Assurance Fit for the Future QA-FIT-hanke
    • Vapaa sivistystyö
      • Vapaan sivistystyön yhteiskunnallinen vaikuttavuus ja saavutettavuus (2025–2026)
      • Opinto-ohjauksen uusia muotoja koskeva arviointi (OHJA) 2022-2024
      • Maahanmuuttajien lukutaitokoulutuksen arviointi 2022
      • Poikkeuksellisten opetusjärjestelyjen vaikutukset tasa-arvon ja yhdenvertaisuuden toteutumiseen 2020–2021
    • Taiteen perusopetus
  • Tietoa meistä
    • Arviointisuunnitelma 2024–2027
      • Arviointisuunnitelma 2020–2023
        • Arvioinnin painopisteet 2020–2023
    • Strategia
    • Tietoa arvioinneista
      • Kehittävän arvioinnin toimintatapa
      • Arviointiaineistojen käyttö tutkimuksessa
      • Arvioinnin ja laadunhallinnan tuen käsitteet
    • Maksulliset arviointipalvelut
      • Kansainvälisten suomalaistyyppisten koulujen auditoinnit
    • Karvin organisaatio
      • Arviointineuvosto
        • Kokousten pöytäkirjat 6/2022–5/2026
      • Korkeakoulujen arviointijaosto
    • Toiminnan kehittäminen
    • Töihin meille
    • Opiskelijoille
    • Tukea laadunhallintaan
  • Yhteystiedot
    • Laskutusosoite
    • Medialle
    • Kysy ja anna palautetta
  • fi - suomeksi
  • sv - på svenska
  • en - in English
Hae
Tietosuojaseloste_vaka_kiusa (pdf, 239 KB)
Takaisin alkuun
Logo Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (Karvi)
  • Etusivu
  • Ajankohtaista
  • Julkaisut
  • Arvioinnit
  • Tietoa meistä
  • Yhteystiedot
  • Varhais­kasvatus
  • Esi- ja perusopetus
  • Lukio­koulutus
  • Ammatillinen koulutus
  • Korkea­koulutus
  • Vapaa sivistys­työ
  • Taiteen perusopetus
Kansallinen koulutuksen arviointikeskus (Karvi) PL 380 (Hakaniemenranta 6), 00531 HELSINKI
Hannikaisenkatu 47 (1. krs), 40100 JYVÄSKYLÄ
kirjaamo@karvi.fi
029 533 5500
  • Facebook Facebook
  • LinkedIn LinkedIn
  • Instagram Instagram
  • Bluesky Bluesky
  • YouTube YouTube
Tilaa uutiskirje
  • Tietosuoja
  • Ilmoituskanava väärinkäytösepäilylle
  • Saavutettavuusseloste
  • © Karvi 2025