Karvin strategiasta teoiksi
Karvin strategia tukee arviointisuunnitelman toteutusta. Strategisilla tavoitteilla vastaamme koulutuksen ja varhaiskasvatuksen ajankohtaisiin teemoihin osaamisen tasosta, koulutusuudistusten
vaikutuksista ja koulutuksen laadunhallinnan tilasta. Arviointisuunnitelma 2024–2027 on rakennettu kolmelle strategiselle tavoitteelle, jotka ovat
- I osaamis- ja koulutustason nostaminen
- II sosiaalisen, ekologisen ja taloudellisen kestävän kehityksen edistäminen
- III koulutuksen ja varhaiskasvatuksen laadun jatkuva kehittäminen.
Tuotamme arviointitietoa strategisten tavoitteiden mukaisesti eri arviointihankkeissa. Lisäksi julkaisemme synteesejä ja yhteenvetoja, jotka perustuvat strategisiin tavoitteisiin.
Strateginen tavoite I: Osaamistason ja koulutustason nostaminen
Toimimme osaamistason ja koulutustason nostamiseksi tuottamalla ajankohtaista arviointitietoa osaamisesta, opettajuudesta, opetuksesta ja pedagogisesta johtamisesta.
Synteesit ja yhteenvedot
- Korkeakouluissa aloittaneiden lähtötason osaaminen ja opintojen läpäisy (tiivistelmäjulkaisu 29.4.2025)
- Korkeakouluopiskelijoiden lähtötaso-osaaminen ja opintojen läpäisy (diaesitys 26.5.2025)
Strateginen tavoite II: Sosiaalisen, ekologisen ja taloudellisen kestävän kehityksen edistäminen
Edistämme kestävien periaatteiden mukaisesti sivistystä, yhdenvertaisuutta, tasa-arvoa ja hyvinvointia temaattisilla arvioinneilla.
Synteesit ja yhteenvedot
- Luottamusta kestävään tulevaisuuteen – koulutuksen arviointi kestävän kehityksen tukijana (blogikirjoitus 16.5.2025)
Strateginen tavoite III: Koulutuksen ja varhaiskasvatuksen laadun jatkuva kehittäminen
Tuemme koulutuksen ja varhaiskasvatuksen laadun jatkuvaa kehittämistä. Karvin tuottaman arviointitiedon
sekä laadunhallinnan tuen tavoitteena on osaltaan lisätä suomalaisen koulutusjärjestelmän toimivuutta ja
tukea toiminnan kehittämistä niin, että se johtaa vaikuttaviin kehittämistoimenpiteisiin.
Synteesit ja yhteenvedot